Nissan copiază Volkswagen și falsifică teste, că poate nu se prinde nimeni
Nissan a luat-o pe urmele Volkswagen și a falsificat testele de poluare ale vehiculelor sale, în speranța că nu se va prinde nimeni.
Când cineva s-a prins, reprezentanții companiei au recunoscut că au falsificat testele cu privire la emisiile dioxidului de carbon. Toți arătau cu degetul spre Volkswagen și nu pricepea nimeni cum de un brand de top a îndrăznit să tragă pe sfoară clienții fideli, dar, se pare că n-a fost nici pe departe singurul.
Răsturnare de situație: frauda s-a produs chiar în țara de origine a producătorului nipon. Nissan a recunoscut că a fraudat acele teste în majoritatea uzinelor pe care le are deschise pe teritoriul Japoniei.
Mai bine spus, Nissan a aplicat metode neadecvate pentru a controla emisiile de dioxid de carbon în timpul testelor, pentru a nu primi sancțiuni cu privire la nerespectarea normelor de poluare impuse peste tot în lume producătorilor auto.
Într-un comunicat de presă publicat luni, 9 iulie, reprezentanții Nissan au explicat că testele cu privire la performanțele emisiilor de gaze poluante și cele privesc economia de carburant n-au fost efectuate în conformitate cu protocolul prescris, iar raporturile inspecției s-au bazat pe valori fictive.
Momentan, însă, compania nu a precizat de cât timp a falsificat aceste teste, nici ce modele și câte vehicule au fost afectate de această fraudă. Ca să se revanșeze față de clienți și față de instituțiile care supraveghează respectarea reglementărilor producției auto, Nissan promite să remedieze situația și să nu mai recurgă vreodată la astfel de falsuri.
Nissan este unul dintre cele mai mari companii producătoare de mașini din lume, care vinde mașini pe toate continentele și totuși, speră că niște scuze și o promisiune o va scăpa de sancțiuni. A încercat și Volkswagen ceva asemănător, dar, până la urmă s-a ales cu cea mai mare amendă primită în întreaga sa istorie.
Volkswagen are de unde să plătească, nu e asta problema, tot de la clienți va lua banii necesari să acopere gaura din buget. Dar e vorba de imagine, de felul în care va fi privită de acum înainte acea companie. Iar într-o epocă în care există atât de multă competiție și atâtea oferte pe piața auto pentru clienți, este foarte ușor să pierzi prestigiul.